SharkRF OpenSpot ja TYT-390GPS konfausongelma #hotspot

Dimi

Minulla on TYT-390GPS ja sain juuri SharkRF Hotspotin. Olen päässyt sille asteelle että olen saanut radioon ohjelmoitua joitain kanavia ja OpenSpotin olen saanut konfattua siten että pystyn autokalibroimaan TYT-390 radion OpenSpotin kanssa. Kun painan PTT:tä niin openspot hallintaportaalin status-ikkuinassa tulee näkyviin että otan yhteyttä esim

To: 244200
From: 2442126

Mutta en kuule ketään eikä minuakaan taida kukaan kuulla. Minulla on nyt selvästi jotain periaattellista ongelmaa konfiksissa. Jos jollain on Openspot ja TYT-390 niin olisin kiitollinen jos voisit laittaa esimerkkikonfiksen yhden kanavan ohjelmoinnista OpenSpotiin ja TYT-radioon niin voisin verrata mitä olen jättänyt tekemättä tai mikä asetus minulla on pielessä.

Dimi
OH2DD

Erik Finskas OH2LAK

Terve Dimi ja muut, hauskaa vappua.

Pitänee hieman päivittää tuolla wepissä olevaa ohjetta ( http://dmr.fi/sharkrf-openspot-kayttoonotto/ ), mutta silläkin pitäisi päästä käyntiin ihan hyvin ellei OpenSpotin logiikka ole kauheasti muuttunut.

Pääpointti lienee se että OpenSpotin voi konffata ottamaan yhteyttä suoraan johonkin puheryhmään (esim 244) jolloin kun radiossa puhuu samaiseen 244:n, se kuuluu FinDMR-verkon toistimilla, ja liikenne sinun hotspottia kohti on myös silloin puheryhmässä 244.

Tähän oli tullut jotain uutuksia siten että radiolla pystyi dynaamisesti liittymään eri puheryhmiin, pitää vähän tutkia sitä ja korjata ohjeita sen mukaisesti.

73
Erik OH2LAK

To: 244200
From: 2442126

[...]

Nonniin... ensimmäinen oma DMR kuso pidetty Jämsään :) Sain sen verran konfattua maailmalta löytyneestä jenkki codeplugista räätälöiden että ensimmäinen kuso tuli pidettyä. Ja sain sitten tänään Jounilta codeplugin jossa suomiyhteyksiä valmiina josta pääsin työstämään omaan kapulaan sopivan konfiksen. Nyt näyttää paremmalta :)

Dimi