Hytera roaming

Jussi Sahlberg OH2EUQ

Hep,

Virittelin viikonlopun ratoksi omaan Hytera PD785-rigiin roaming-ominaisuuden käyttöön 244-puheryhmän sekä OH2-region puheryhmän osalta.

Internetin ihmemaasta tuli vastaan hyvä dokkari, johon kannattaa tutustua: https://www.hamdigitaal.nl/download/algmene-informatie/RS420_Roaming_R1.0.pdf

Kokeiluja jatkaen,

-Jussi, OH2EUQ

Marko / OH2BEA

Erittäin hyödyllinen ja toimiva ominaisuus autoilijalle. Suosittelen.

Mitä kynnysarvoa käytät itse täällä PKS-alueella roamingille?

Jussi Sahlberg OH2EUQ

Nyt on ajossa oletus, -108 dBm.

Jäin pohtimaan Auto- ja Active Site Roamingia. Ensivaikutelman mukaan Active voisi toimia hamikäytössä paremmin, koska toistimet eivät taida lähettää beaconia. (Lähettäähän ne CWID:tä kyllä, riittääköhän se?)

-Jussi OH2EUQ

Marko / OH2BEA

Itse muutin arvoon -103dBm, tuli enemmän suun mukaiseksi. :)

Kyllä jokaisen toistimen pitäisi minuutin välein lähettää beacon, kuuluu FinDMR-verkon speksaukseen.

Erik Finskas OH2LAK

Kaikki toistimet lähettää IPSC beaconia jota vasten nuo roamingkeksinnöt toistimia vertailee.

..
Erik