Hotspotin paikka APRS:ään #hotspot #aprs #brandmeister

Veijo Arponen, OH3NFC <oh3nfc@...>

Sitä odotellessa, että hotspottien paikkatieto liikahtaa Suomen Brandmeister-palvelimelta APRS:ään, niin jokainen halukas voi ajaa personal reportteria.
Koodi löytyy osoitteesta https://github.com/oh3nfc/bm-rpt2aprs.

73 de Veijo

Teme

Ei välttämättä edes huono asia.

Vielä kun paikkatieto itse ratiosta lähtee maailmalle nii aletaan olemaan jo hollilla.

DMR datasiirto? Tätä haaveilen kanssa. Vaikka en kyllä tiedä mitä sillä tekisi mutta kaikkihan se on mahdollista.

Nii ja kun saisi tuon hot spotinkin ensi hommattua.

/Teme
OH7T/m

Veijo Arponen, OH3NFC <oh3nfc@gmail.com> kirjoitti 23.10.2017 kello 16.55:

[...]

Jukka Pappinen

Teme kirjoitti 23.10.2017 klo 18:00:
DMR datasiirto? Tätä haaveilen kanssa. Vaikka en kyllä tiedä mitä sillä tekisi mutta kaikkihan se on mahdollista.
Itsekin olen kytännyt, milloin Joku tekee MD-390 tms. firmiksen, jolla se emuloisi USB-piuhan kautta vaikkapa KISS-modeemia. Pakettiradio Reborn!

- Jukka, oh6mwq

Veijo Arponen, OH3NFC <oh3nfc@...>

Kyllä minä niin toivon, että Suomen BM-palvelimen ylläpito asentaisi tämän koodin ajoon, https://github.com/BrandMeister/bm-rpt2aprs

73 de Vepa

Veijo Arponen, OH4VA <oh3nfc@...>

Versiopäivityksen jälkeen Suomen BrandMeister-palvelin näyttää tukevan hotspotin oman paikkatiedon välittämistä APRS-IS:lle. Jos et halua paikan näkyvän, niin laita SelfCaren puolella priority messageen #noaprs tai #nogate muun tekstin lisäksi. Myös koordinaattien nollaaminen estää paikan välittämisen.

73 de Veijo