CPSProgrammer ja MD-390, pari kokemusta

Antti Vähä-Sipilä oh3huv

Moi

Olen yrittänyt ohjelmoida TYT MD-390:aa käyttäen CPSProgrammeria ja dmr.fi:stä imuroimiani CSV:tä. Havaitsin seuraavat jutut, jos näitä haluaa korjata, ja tiedoksi muillekin jos ongelmia tulee vastaan.

  • dmr.fi:ssä on simplex-talkgroupin nimisuositus “99 DMO” mutta CPSProgrammerin CSV:ssä näköjään “99 Simplex”. Jos puheryhmät on ohjelmoitu tuolla DMO-nimellä niin CPSProgrammer ei löydä sitä
  • zone-määrityksissä on Ahvenanmaan osalta kaksi kanavaa, joita ei näytä populoituneen kanavalistaan

Olisko noi CSV:t hyvä laittaa vaikka Github.comiin, jolloin niihin voisi lähettää korjausehdotuksia pull requestilla?

MD-390 CPS:n ja CPSProgrammerin kanssa esiintyi myös muita outouksia, jotka pistän sen CPS-softan nimiin:

  • zone-määrityksissä jäi yksi -1.6:n offsetin repeaterkanava menemättä ao. zoneen, vaikka se kyllä oli listassa. Se piti lisätä käsin. En tiedä, onko siellä ehkä joku whitespace poikittain CSV:ssä vai mikä siinä on.
  • jos CPSProgrammeria ajaa (kuten minä) nälkävuosien wanhassa koneessa virtualisoinnin alla, pitkät viiveet aiheuttavat toinen toistaan kummallisempia lieveilmiöitä, kun se timeouttaa; esimerkiksi kanavan nimi, johon ilmestyy kiinaa. Ratkaisu on ajaa tarpeeksi nopealla koneella.

Jos tarvitsette valmiin MD-390:n tulpan niin mulla on tossa nyt yksi CPSProgrammerin jäljiltä.

Antti

Erik Finskas OH2LAK

Moi. Kiitos huomioista, pitää korjata csv:t. Viitsitkö laittaa sen valmistuneen kooditulpan, laitetaan sekin jakoon nyt kun sellainen on valmiina.

On ihan hyvä idea viedä nuo githubiin, sinne voisi viedä yhtälailla myös kooditulpat eri radioille. Nyt nuo on onedrive-sharessa johon kyllä voin luoda myös write-accessin mutta ehkä github olisi parempi noin yleensä.

73
.-.-.
Erik OH2LAK