Re: Suomi-asetukset pi-starille ?

Jukka Laakkonen

Moi Kari,

Brandmeisterissä pitää myös olla (kerrottuna) TG:t jotka se välittää hotspottiin. Ei riitä että rigissä on ryhmät. Eli kun Brandmeister tietää välitettävät niin sitten mmdvm(pi-star) välittää eteenpäin radiolle.

https://brandmeister.network/?page=hotspot&id=2441123
"Slot details" laatikkoon ilmestyy sitten välitettävät TG:t kun ne on asetettu. Nyt ne näkyy olevan sulla tyhjät.

-Jukka

Kari Valli kirjoitti 2.11.2020 klo 9.28:

Moi Jukka

Kiitos vastauksesta ja yhteydenpidosta :)
Kun pi-starista valitsin BM Finland 2441, aktivoitui  BM Finland 2441 salasana automaattisesti DMR:n password-kenttään. Pi-starin oletussalasana on passw0rd, kun ei mitään brandmeisteriä ole valittu/aktivoitu. Mulla on TG ryhmiä Anytonessa. Myöhemmäksi nyt jää kokeiltavaksi se, että lukeeko pi-star/dvmega Anytonen TG:t.

ma 2. marrask. 2020 klo 9.06 Jukka Laakkonen (ryydis@...) kirjoitti:
Moi,

Hyvä että olet edistynyt.
pari perusasiaa:
- Onko Brandmeisterin salasana annettu? Olettaisin että on koska palvelinyhteys lienee olemassa.
- Oletko laittanut Brandmeisteriin puheryhmät jotka haluat välitettävän? Esim. TG244, TG2441. Sen jälkeen tule noi TG -laatikon tavarat.

DMR-FI lärvikirjassa on varmastikin enemmän apua kuin täällä näköjään on. Pitäis varmaan itsekin kaikesta huolimatta joskus liittyä FB kun siellä on ehkä jotain hyödyllistäkin...

-Jukka

Kari Valli kirjoitti 1.11.2020 klo 22.37:
Moi

Etenin asetuksessa sen verran, että voin kertoa seuraavista PI-Starin Dashboardin kohdista.
Pi-Starin Dashboardilla on alueita, jotka näyttävät seuraavaa:

- 'Gateway Hardware Information'  näyttää CPUn lämpötilan. Väri oli vihreä tai oranssi, koska lämpötila vaihteli jatkuvasti johtuen syystä, että raspberry on koteloitu (OK).
- 'Service Status' -asetukset: 'MMDVHost' ja 'PiStar-Watchdog' näyttävät vihreää (OK).
- 'Active Brandmeister Connections' -asetus: Näytössä on 'BM Finland 2441'. (*) Muut asetustiedot tässä kohtaa ovat  'Not Set ' -tilassa.
- 'Gateway Activity' -asetus näyttää vihreitä kohtia (OK).
- 'Local Activity' -asetus näyttää vihreitä kohtia (OK).
- Modes Enabled' -asetus, 'DMR mode' näyttää vihreää (OK).
- Network status' -asetus, 'DMR Net' näyttää vihreää (OK).
- 'Radio Info' -asetus, jossa  näkyy 'TRX Listening'. Kokeilussa oli taajuus 434.425.000. Taajuus Anytone-radiossa ja pi-starilla raspberryssä.
 - DMR repeater -asetus, jossa näkyy 'TS2 enabled'. Tämä näyttää vihreää (OK). MUTTA sitten seuraava kohta on 'NO TG/No Ref' on tyhjä. Tämä liittyy varmasti siihen, kun mulla ei ollut puheryhmäkontaktia kokeilussa.
 - Sekundaarinen Wifi tukiasema oli kytketty wifi-tunnuksilla pi-starissa raspberryssä.

(*) Pi-Star asetuksesta löytyy Brandmeister Masterin valinta, josta löytyy vain BM Finland 2441.

- Raspberry pi 3, dvmega (single, uhf) ja pi-starin asennus ongelmaton asennus.

Onko teillä tietoa 'No TG/No Ref' asiaan, miten jatkan sen kokeilua ?

OH2BTH/2441123/Kari

su 1. marrask. 2020 klo 18.48 Jukka Laakkonen (ryydis@...) kirjoitti:
Moi Kari,

ootko saanut apua kysymyksiisi?
Mä voin yrittää auttaa jos tarviit vielä apua. Mutta en oo se joka osais parhaiten...

-1nk Jukka

Kari Valli kirjoitti 27.10.2020 klo 20:40:

Minulla on Anytone AT-578UV Pro.
Olisin asentamassa hot spottia nettiä yhteyksiä varten. Tätä varten minulla on raspberry pi 3 ja dvmega rpi radiokortti.

Olen ladannut pi-starin raspberry ohjelman 4.19.97-v7+ heidän kotisivultaan. Tätä radio-sovellusta minun alkaisin asentamaan.

Työlistajärjestys
1) Onko välttämätöntä rekisteröityä sekundaarisella wi-fi tukiasemallani pi-startille ssid ja psk tunnuksella?
2) Vai Onko jokin muu verkkosaitti kuin pi-star käytettävissä Suomessa/Suomeen, johon voin rekisteröityä/kirjautua?
2) Kuka voi parhaiten kertoa minulle pi-starin asennuksista?

* admin/configuration.php -tiedostossa on seuraavat alakohtaiset asetukset:
- MMDVMHost Configuration
- General Configuration
- Mobile GPS Configuration
- Firewall Configuration
- Wireless Configuration

- Mitkä Suomi-asetukset asennettava ennen radion käyttöönottamista ?

* expert asennus on toinen, jossa varmasti joudun tarkistamaan asetukset.
- Onko jollain tietää kertoa, mitä kohtia täältä on hyvä tarkistaa ja mitä sitten sen asetuksen tulee olla ?

Syysterveisin OH2BTH/2441123

Join findmr@findmr.groups.io to automatically receive all group messages.